Nowoczesne technologie graficzno-wizualne
Przejścia
Przejścia są właściwościami, które pozwalają na przesuwanie, a także dokonywanie operacji transformacji obiektów na żywo, z pomocą użytkownika, przez najechanie kursorem na obręb obiektu.
{ height: ; width: ; background-color: ; transition: czas-wykonania opóźnienie ; } :hover { transform: metody z wartościami, co ma się wydarzyć ; }
{ transition:width 2s, height 2s, transform 2s; } :hover { transform:rotate(360deg); }
Pierwszy przykład to operacja przejścia przez powiększenie obiektu na długości i szerokości oraz operacja transformacji obrotu obiektu. Dodany jest zakładany czas w jakim te operacje mają się wykonać.
{ transition:transform 2s; } :hover { transform: rotate3d(1,1,1,360deg); }
Powyższy przypadek to operacja przejścia przez transformacje obrotu obiektu w trzech wymiarach o kąt 360 stopni.
transition: all 2s linear; transition: all 2s ease; transition: all 2s ease-in-out; transition: all 2s ease-in; transition: all 2s ease-out;
Powyższy przypadek ma za zadanie zilustrowanie tego, że operacje przejścia nie muszą się odbywać w takim samym tempie aby osiągnąć ten sam rezultat w po określonym czasie. Standardowa szybkość przejścia jest liniowa. Przykład pokazuje, że można wybrać inny tryb rozłożenia prędkości.
Do góry